Zwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy w prostej spółce akcyjnej powinno odbyć się nie później niż na 6 miesięcy po zakończeniu roku obrotowego. Obraduje się na nim na temat:
- zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności zarządu,
- wypłacie dywidendy lub pokryciu starty,
- udzieleniu absolutorium członkom organów.
Zwołanie zgromadzenia akcjonariuszy stanowi obowiązek zarządu, a jeśli się z niego nie wywiąże w terminie, staje się to zadaniem rady nadzorczej. Informacje o spotkaniu wysyła się na co najmniej 2 tygodnie przed planowanym terminem, pocztą elektroniczną na adres wskazany w rejestrze akcjonariuszy / na adres do doręczeń lub za pomocą listu poleconego. Jeżeli tylko umowa nie wskazuje inaczej, miejscem organizacji walnego zgromadzenia jest siedziba spółki. Istnieje możliwość zorganizowania spotkania w innym miejscu, wszyscy akcjonariusze muszą jednak wyrazić zgodę w formie dokumentowej.
Akcjonariusz mogą wziąć udział zgromadzeniu także w sposób zdalny dzięki:
- transmisji obrad w czasie rzeczywistym,
- dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym,
- oddanie głosu przed lub w trakcie zgromadzenia, osobiście lub przez pełnomocnika.